Pasti Anda Tak Pernah Tahu!!! Berikut adalah 5 Artis Korea Selatan Yang Beragama Islam..

1. Han Ga In

Han Ga In adalah artis perempuan yang dikhabarkan menjadi artis Korea Selatan yang beragamaislam. Meski kabar ini masih sekadar khabar angin, para peminat sudah menyambut hangat Han Ga In.Isteri dari pelakon popular Yeon Jung Hoon ini lahir pada tarikh 25 Februari 1982 dan pernahmembintangi Yellow Handkerchief, sebuah drama Korea yang dihasilkan pada tahuan 2003.


2. Jung Il Woo

Tentu wajah kacak dan hangat dari Jung Il Woo ini akan menarik hati perempuan mana pun yangmelihatnya. Apalagi jika anda melihat lakonan romantisnya dalam drama Korea 49 Days sebagaiBerjadual. Pelakon ini dikhabarkan menjadi salah satu artis korea selatan yang beragama islam sejakmenjadi pelakon dalam Flower Boy of The Ramyun Shop. Sebuah drama Korea yang membuatnyaharus memainkan peranan sebagai seorang muslim. Kerana lakonan yang sangat cemerlang danmatang, tersiar kabar bahwa sebenarnya Jung Il Woo ini memang seorang muslim. Benar atau tidak,hanya Jung Il Woo dan Tuhan yang tahu.


3. Lee Woon Jae

Para remaja mungkin kurang mengenal nama ini, atau anda jarang mendengarnya di drama Korea,music bank, dan yang lainnya. Hal ini wajar, mengingat Lee Woon Jae memang bukan salah satudaripada artis K-Pop. Lelaki ini lahir pada tahun 1973 pada tarikh 26 April. Saat ini, usianya sudahmemasuki angka 42 (versi Korea).

Kariernya bukanlah sebagai pelakon mahupun pelakon, tetapi dia adalah salah satu penjaga gol yangmembawa nama Korea Selatan semasa piala dunia. Sebuah prestasi yang tentunya tidak bolehdipandang sebelah mata. Dia adalah pencinta sukan bola dan menjadi salah satu orang popular Koreayang dipastikan sebagai pemeluk agama islam.


4. Jang Geun Suk

Lahir di tahun yang sama seperti Jung Il Woo, Jang Geun Suk juga paling santer dikhabarkan sebagaisalah satu artis korea selatan yang beragama muslim. Jang Geun Suk disyaki masuk islam padatahun 2007. Lelaki berwajah cantik dengan senyum yang manis ini pernah bermain dalam filem seramJepun yang berjudul one missed call (final). Jang Geun Suk sendiri saat ini menetap di Malaysia dan iaseperti menguatkan bahawa dirinya adalah muslim.


5. Lee Ki Woo

Artis kacak satu ini juga dikhabarkan menjadi artis korea yang beragama islam. Lelaki dengan wajahsangat hangat dan romantis ini memang sering mendapat peranan romantis dalam drama dan filemyang dibintanginya. Jika anda ingin melihat lakonan dari Lee Ki Woo, cubalah lihat di filem Flower Boyyang dikeluarkan tahun 2011 lalu. Atau anda juga boleh melihat aksinya di A Love to Kill yang keluaranpada tahun 2005. Data sah dari agama Lee Ki Woo memang belum jelas. Yang paling jelas adalahdengan wajah dan lakonannya, Lee Ki Woo hampir dan nyaris mampu menyihir seluruh wanita di duniauntuk melirik padanya.


Popular Posts

Blog Archive